אמנם רשמית כבר סתיו אבל בחנויות לצד פירות ההדר הראשונים, עדיין מככבים פירות הקיץ – מנגו, אפרסק, נקטרינה, תאנים ועוד…
המתכון השבוע לשייק-פירות מתאים למעשה לכל עונה, ומשתנה בהתאם לפירות הזמינים. למי שמעדיף דווקא פירות קיץ, ממש עכשיו הזמן לתכנן, לקנות ולהקפיא כראוי, כך תוכלו ליהנות מהשייק האהוב עליכם בכל עונה ובכל זמן שתבחרו.

איך מקפיאים?
חשוב לדעת שפירות שעברו הקפאה מתאימים לטחינה, לעיתים גם לבישול ואפייה, אך לא לשימושים אחרים (למעט פירות ייחודיים כמו המנגו שאחרי הפשרה נשאר כמעט כמו המקור).

מנקים את הפירות מקליפות וגרעינים וחותכים לקוביות גדולות. מפזרים על תבנית מרופדת בניילון נצמד ומכניסים למקפיא. הקפידו לא למלא יותר מדי, כדי שהחתיכות לא יידבקו זו לזו ויהפכו לגוש קרח גדול.
לאחר שהחתיכות קפאו לגמרי מוציאים מהמקפיא, מפרידים את החתיכות זו מזו ומאחסנים בקופסא או בשקית במקפיא. כל עוד הפירות לא יפשירו הן ישארו נפרדות ונוכל כל פעם להוציא את הכמות הרצויה.

בפירות עסיסיים במיוחד (כמו הדרים ופסיפלורה) סוחטים או מפרידים את תכולת הפרי מהקליפה, מקפיאים את המיץ/רכז בשקיות או תבניות קרח. אחרי קפיאה מלאה, מחלצים ומאחסנים בקופסא או שקית במקפיא כמו את חתיכות הפרי.

בהכנת השייק אפשר לערבב את הפירות הקפואים עם שאר הפירות בבלנדר ישירות מהמקפיא. אם הפירות הקפואים מהווים את רוב מרכיבי השייק, הם לא יפשירו והבלנדר לא יצליח לטחון אותם, במקרה כזה מניחים קודם להפשיר. אם יש לכם בלנדר מקצועי שטוחן קרח אפשר לטחון את הפירות כשהם קפואים לקבלת אייס-שייק.

הרכב הפירות בשייק משמעותי לטעם. ניתן כמובן לשנות ולהחליף במתכון לפי מה שזמין ומה שאוהבים, אך יש לשים לב היטב לרמת המתיקות של הפירות. כיוון שאין במתכון סוכר או ממתיק אחר אנחנו נשענים לחלוטין על מתיקות הפירות, אם נשתמש בפירות בעלי רמת מתיקות נמוכה השייק יהיה אנמי ופחות מזמין. פירות יבשים כמו תמרים וכן פירות בשלים מאד (בננה צהובה, אגסים רכים וכדו’) מוסיפים מתיקות לשייק.

במתכון דיללתי את הפירות בחלב להעשרת הטעם, לטעם עדין יותר מדללים בחצי חלב וחצי מים, לגוון חמצמץ וקרמי משתמשים ביוגורט.
לגרסה פרווה ולטבעונים משתמשים במיץ תפוזים, או אפילו במים בלבד.

שייק פירות קיץ

החומרים

ל 1.5-1 ליטר שייק

2 אגסים
2 אפרסקים בשלים
1 בננה בשלה
1 מנגו בינוני
חופן אוכמניות קפואות
5 תמרים מג’הול
חופן אגוזי מלך
2 כוסות חלב

אופן ההכנה

מנקים את התמרים וחותכים לחתיכות גסות, משרים במים רותחים 10-5 דקות לריכוך. מסננים מהמים.
מנקים את שאר הפירות מקליפות לא אכילות וגרעינים וחותכים לחתיכות גסות.

טוחנים את כל המרכיבים יחד בבלנדר כוס או בלנדר מוט, עד לקבלת תערובת חלקה ככל האפשר.
מוזגים לכוסות. מגישים עם קש וקובית קרח.

ניתן לאחסן בצנצנת סגורה במקרר עד 3-2 ימים (תלוי בהרכב הפירות ותדירות הפתיחה), או עד שבוע בצנצנת סגורה היטב בלי לפתוח.