הבת הקטנה שלנו לקוית שמיעה, וכבר כמה חודשים שהיא עם מכשירי שמיעה. מסתבר שלהרכיב מכשירי שמיעה לילדה נמרצת בגיל שנה וחצי זו עבודה במשרה מלאה… אתם יכולים לתאר לעצמכם ש’שמיעה’ ו’אוזניים’ הפכו לנושא חם בבית שלנו.
ואם דווקא בפורים המאכל העממי נקרא ‘אוזניים’ זו כבר סיבה למסיבה! אז יצאנו בדגם חדש של מכשירי שמיעה לאזני-המן  😀 הטיפ הפורימי הזה מוקדש בחיוך לילדים עם מוגבלות ולהורים והמשפחות שמלווים אותם.

אזני המן עשויות מבצק פריך קלאסי עם אבקת סוכר. את הבצק מכינים עם שומן מוצק – חמאה או מרגרינה. לא ניתן להשתמש בשמן נוזלי כי הבצק שיתקבל לא ניתן לעיצוב לצורה יציבה.

כמו כל בצק פריך יש ללוש ולהתעסק עם הבצק מעט ככל האפשר. יש לקמח באופן אחיד את משטח העבודה כדי למנוע הידבקויות ורידודים מיותרים, ובקריצת העיגולים יש להצמיד אותם זה לזה כדי להשאיר מינימום שאריות.
את שאריות הבצק ניתן לאסוף ולרדד פעם אחת בלבד. לאחר מכן הבצק מתחיל לפתח אלסטיות, ואזני המן שנכין ממנו עלולות להיפתח ולהשתטח במהלך האפייה.

למלית השתמשתי ב… סוכריות גומי! כמו בעוגיות חלון, גם סוכריות גומי נמסות באפייה וממלאות את חלל העוגיה. לאחר קירור הן חוזרות למרקם והמראה המוכר לנו – מבריק, יציב וגמיש. בחרתי בהן כדי לדמות את מראה האוזניות של מכשירי השמיעה.
בשימוש בסוכריות גומי בצבעים עזים מתקבלות אוזני המן פורימיות ומדליקות, שישמחו בעיקר את הילדים.
(את “מכשירי השמיעה” עיצבתי ממרציפן, והוספתי את תוויות הצבע שהן סימון מוסכם – אדום לימין וכחול לשמאל.)

למעוניינים במלית שגרתית יותר, אפשר להשתמש בכל ממרח שתבחרו: ממרח תמרים, ממרח חלווה, חמאת בוטנים, נוטלה ואפילו ממרח לוטוס ועוד.

מלית שוקולד מצוינת מכינים כך: ממיסים בעדינות במיקרוגל 150 גרם שוקולד מריר + 50 מ”ל שמנת מתוקה/קצפת צמחית. מערבבים פנימה ביצה אחת וקורט מלח. מקררים במקרר עד שמגיע למרקם של ממרח סמיך, וממלאים באזני המן (מספיק לכ-25 עוגיות).

אזני המן

החומרים

לכ-50 עוגיות בינוניות

300 גרם קמח (2 כוסות וקצת)
200 גרם חמאה/מרגרינה
100 גרם אבקת סוכר (1 שקית)
1 ביצה

אופן ההכנה

חותכים את החמאה לקוביות.
במיקסר עם וו גיטרה מעבדים יחד את קוביות החמאה, הקמח ואבקת הסוכר עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הביצה ומעבדים כחצי דקה עד להתגבשות.
דוחסים את הבצק בידיים לכדור פחוס.

מקמחים קלות את משטח העבודה ואת הבצק, ומרדדים לעלה בעובי כחצי ס”מ.
קורצים מהבצק עיגולים, מניחים במרכז כל עיגול מעט מהמלית וסוגרים 3 שלישים למרכז ליצירת משולש. מהדקים את חיבורי הבצק כדי למנוע פתיחה של המשולשים בתנור.

אופים ב-190 מעלות, 8-6 דקות עד שמתחיל להזהיב, מצננים היטב.