- במיקסר - https://www.bamixer.co.il -

גיליון 175: חמה ומתוקה

לביבות גבינה משלבות את שני המנהגים הקולינריים הבולטים בחנוכה – מאכלי חלב ומטוגנים. כשהייתי ילד היינו מכינים בבית את הלביבות המתוקות האלה בכל שנה, והיום לפרידה מהחג רציתי להכין גם לילדים שלי. שחזרתי מתכון דומה עם בלילה סמיכה, שאפשר להעביר בקלות למחבת ונשארת יציבה במהלך הטיגון.

הלביבות מתוקות וקצת מזכירות פנקייקים רכים ועסיסיים. הן נהדרות כפי שהן בלי שום תוספת, ואפשר גם להגיש כקינוח עם סירופ מייפל ופירות חתוכים.

בבלילה יש כמות גדולה של גבינה, שנוטה להגיר נוזלים ולגרום לשמן להשפריץ בטיגון. כדי להקל על הטיגון, הוספתי אבקת אינסטנט פודינג – אחרי מנוחה של מספר דקות הפודינג מייצב את התערובת, וכך היא נשמרת היטב ולא מגירה נוזלים.

הטיגון של הלביבות מהיר יחסית ללביבות אחרות. החלבון והסוכרים בגבינה משחימים במהירות, ואחרי כדקה של טיגון אפשר להפוך את הלביבות. אין צורך לחשוש מהטיגון המהיר, בשונה מלביבות ירק הבלילה מתחממת היטב ומתבשלת מהר גם במרכז.

אם רוצים להימנע מטיגון ניתן להכין את הלביבות הללו כמו פודינג צרפתי או קרם ברולה. התוצאה שונה מאוד מהלביבות המטוגנות, אבל טעימה לא פחות:
בקוקוטים אישיים מחרסינה או אלומיניום יוצקים בלילה בגובה כ-1 ס”מ. בתבנית תנור גדולה עם שוליים ממלאים כ-1 ס”מ מים רותחים, ומסדרים בתוכה את התבניות האישיות. מכניסים לתנור בחום נמוך, 140 מעלות, ואופים כשעה או עד שהבלילה בשקעים התייצבה לגמרי.

לביבות גבינה

החומרים

ל 20-15 לביבות

250 גרם גבינה לבנה 5%
2 ביצים
קורט מלח
1/2 כפית תמצית וניל
30 גרם סוכר (2 כפות)
30 גרם אבקת פודינג (2 כפות גדושות)
60 גרם קמח (4 כפות)

אופן ההכנה

מערבבים היטב את כל המרכיבים בקערה עד שאין גושים. מניחים לתערובת לעמוד כ-5 דקות לספיגה והתייצבות לפני הטיגון.
מחממים שמן במחבת. בעזרת 2 כפות מעבירים מהתערובת למחבת, מטגנים משני הצדדים עד להשחמה ומוציאים לנייר סופג.